איך לבנות תקציב השיווק או כמה עולה לקוח?

הרבה בעלי עסקים "נתקעים" בנושא של בניית תקציב שיווק, שאלה שאנסה לענות עליה בצורה כללית במאמר הבא.

יש מספר גישות לבניית תקציב שיווק- גישות שמסתמכות על X אחוזים מתוך המכירות, גישה שאומרת שנשקיע כמה שנשאר, גישה שאומרת שנשקיע בהתאם לפעלות של המתחרים וגישה שאומרת נשקיע בשיווק כל מה שיש

jscreationzs

באדיבות: jscreationzs

.

רב העסקים פועלים בגישת האחוזים כאשר כלל האצבע שמנחה אותם הוא ש 5% מושקעים בחזרה בשיווק.

לחלופין, ישנה את הגישה המתמטית שאני יותר מתחבר אליה.
בגישה הזו אנחנו מסתכלים על ביצועי העבר של העסק, לרב בשנה הקודמת ורואים מה הייתה עלות גיוס הלקוח שלנו, כלומר כמה כסף השקענו בגיוס הלקוח וסגירת העסקה.
בתוך התחשיב הזה אנחנו מכניסים את הוצאות הפרסום השנתיות שלנו, הזמן שהשקענו במילוי הצעות המחיר (במידה והן חלק גדול בעסקה), פגישות שקיימנו עם הלקוח וכל הוצאה שהוצאנו מול הלקוח לטובת סגירת העסקה, לאחר שסיכמנו את כל ההוצאות האלו לאורך השנה (גם של לקוחות שהעסקאות איתם לא נסגרו), אנו נחלק אותן במספר הלקוחות ש"סגרו" אצלנו עסקה.

נניח שבמשך השנה השקענו בפעולות שמטרתן לסגור עסקה עם לקוחות סדר גודל של 200,000 ₪ לטובת פגישות/דוגמאות/שפרסום ונסגרו לקוחות עם 20 לקוחות- זה אומר שעלות גיוס הלקוח שלנו עומדת על 10,000 ₪.

אלו היו הנתונים של שנה שעברה, ואנחנו בעצם רוצים לדעת איך לבנות את התקציב שלנו לשנה הקרובה או למהלך שיווקי שאנחנו מתכננים.

אז איך עושים את זה?

לכל עסק יש תוכנית עסקית או תכנון כלשהו בין שנכתב ע"י מומחים או שנכתב בתוך מחברת על ידי הבעלים שכולל בתוכו אלמנט שיווקי/מכירתי של כמה לקוחות אנחנו רוצים להשיג בתקופה מסויימת.
אם למשל התכנון שלנו הוא להשיג 50 לקוחות חדשים ואנחנו יודעים שהעלות גיוס לקוח שלנו נעה באזור ה-10,000 ₪ אנחנו יכולים להעריך את תקציב השיווק שלנו ב500,000 ₪.
אם אין לנו אפשרות לבצע סיכומים של עלויות המכירות/שיווק שלנו בצורה מפורטת שתכלול את עלויות הפגישות/דוגמאות וכד' ניתן לבצע את ההערכה של הוצאות השיווק על בסיס פעולות שיווקיות טהורות שביצענו כדוגמאת דיוור/פרסום/טלמרקטינג וכד'.

אם יש לכם שאלות נוספות אתם מוזמנים לכתוב אותן בתגובות למטה ואשתדל לענות לכולן.

שיהיה בהצלחה!

רון

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

עלינו רון סיסו

רון סיסו, בוגר תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק. יועץ ומלווה עסקים מהשלבים הראשונים ועד לשגשוג והצלחה פועל בתחום האינטרנט החל משנת 1996. מאחוריו יזמויות אינטרנט לא מעטות וניהול חברת גיימינג בפריסה בינלאומית.