תוכניות שותפים 10 טיפים שאתם חייבים לדעת!

באדיבות jannoon028

שיווק ע"י תוכניות שותפים הוא אחת הדרכים האפקטיביות ליצור תנועה יעילה לאתר שלכם.
תוכניות שותפים מאפשרות לכם בעלי האתרים להסתייע בשותפים חיצוניים שיפנו אל האתר שלכם גולשים בתמורה לתשלום.
ישנם מספר צורות של תוכניות שותפים:

  • תשלום בעבור הפניה/קליק
  • תשלום בעבור רכישוה באתר- סכום מוגדר מראש או % מתוך הרכישות של הגולש באתר
  • תשלום בעבור צפיה בבאנרים שלכם באתר המפנה

אם החלטתם שאתם רוצים להפעיל תוכנית שותפים חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

  1. תחליטו מראש מה המטרה של תוכנית השותפים, האם אתם רוצים תנועה לאתר או שאתם מעוניינים ברכישות באתר, שתי המטרות האלו שונות ובד"כ מתוגמלות באופן שונה.
  2. אל תתפשרו על מערכת ניהול השותפים שלכם, מערכת איכותית תדע לתת לכם סטטיסטיקות חדות ומדוייקות, יש כיום מגוון מערכות של תוכניות שותפים, חלקן מנוהלות ע"י חברות שמתמחות בכך וחוסכות לכם את הצורך בגיוס השותפים לרשת שלכם וקיימת אפשרות של הקמת מערכת שותפים עצמאית משלכם שמותקנת על השרת שלכם כדוגמאת:iDevAffiliate
  3. תבחרו את השותפים שלכם, ככל שיש לכם יותר שותפים, ככה התוכן שלכם יהיה נפוץ יותר ברשת, אם לא תבררו את השותפים שלכם אתם עלולים להגיע לסיטואציה שהקישורים שלכם יקבלו יחס של ספאם, וזה עלול להרוס לכם לא רק את מסע השיווק שאתם מנהלים אלא גם את המוניטין והשם שלכם.
  4. צרו לשותפים שלכם ערכת מדיה טובה, באנרים מקצועיים ולינקים נכונים יכולים לעשות לכם מסע שיווק טוב למסע שיווק מעולה!
  5. צרו מגבלות והתניות לשותפים שלכם,  אם אתם לא בוררים את השותפים שלכם, תגדירו להם איפה אתם לא מעוניינים שהם יפיצו את התוכן שלכם ואילו פעולות אסור להם לבצע (פורומים/מיילים), תגדירו מראש מה מוגדר כליד תקין ומה לא ותוודאו שהתוכנית שלכם ברורה ולא רק לכם, הדבר הכי מבאס הוא להשקיע זמן וכסף בקידום של תוכנית שותפים ולגלות שדברים לא היו ברורים ואתה בעצם לא זכאי למה שחשבת שמגיע לך….
  6. תנו לשותפים שלכם רשת תמיכה רחבה, תנו להם חומר רקע על המוצר שלכם, מה המאפיינים החשובים שלו, מי קהל היעד והמטרה שלכם.
    המידע הזה יסייע לשותפים שלכם לתכנן את הקמפיין שלהם טוב יותר, יחסוך להם עלויות ובהכרח יגדיל לכם את האפקטיביות של הקמפיין
  7. תגמול! תגמול! תגמול! תתגמלו את השותפים שלכם ביד נדיבה, הדרך הכי טובה להבין את זה היא להעמיד את עצמכם במקומם ולחשוב האם אתם הייתם מקדמים את המוצר שלכם בעבור התגמול שאתם מציעים? רוצים עצה בכמה לתגמל? תחשבו כמה זמן נחסך לכם בשיווק המוצר כאשר עוד אנשים משווקים אותו וכמה זה משפיע לכם על הרווחיות, זה אמור לתת לכם אומדן כמה יהיה ריאלי לתגמל את השותף שלכם.
  8. אל תעכבו לשותפים שלכם תשלומים! שותפים שלא ירגישו בטוחים בקבלת התשלום שלהם לא יקדמו אותכם, ותהיו בטוחים שחדשות על מפעילי תוכניות שמעכבים כספים מתפשטות מהר מאוד בין שותפים.
  9. תשקלו שימוש בעמודי נחיתה, אם אתם מתעדים להשתמש בתוכנית שותפים שלכם לצורך מכירת מוצרים באתר שלכם, מומלץ לבנות עמוד נחיתה/מכירה אפקטיבי שיסייע לכם ולשותפים שלכם להעלות את יחס ההמרות והמכירות, ככל שהתוכנית ממירה יותר, ככה השותפים ייהנו לקדם אותכם על חשבון מוצרים אחרים.
  10. תעשו בקרה ושוב בקרה! תוודאו שיש יחסי המרה ריאלים בעמודי מכירה שלכם, שימו לב לפעילות חריגה אצל שותפים, שותף שיוצר לכם 5000 כניסות ביום לעמוד מכירה שלכם רצוי לבדוק איך זה מבוצע, אם יחסי ההמרה נמוכים, תבדקו את התוכן של העמוד מכירה שלכם ולחלופין את המקומות מהם מגיעים הגולשים שלכם, בקרה שכזו תסייע לכם לשמור על תוכנית אטרקטיבית למשווקים ושותפים ותעלה לכם את הרווחיות בשורה התחתונה.

שיהיה לכם המון בהצלחה!

מוזמנים להגיב :)

רון

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

עלינו רון סיסו

רון סיסו, בוגר תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק. יועץ ומלווה עסקים מהשלבים הראשונים ועד לשגשוג והצלחה פועל בתחום האינטרנט החל משנת 1996. מאחוריו יזמויות אינטרנט לא מעטות וניהול חברת גיימינג בפריסה בינלאומית.