שיווק מבוסס מסדי נתונים

להרבה האסוציאציה הראשונה מהכותרת תהייה דווקא שיווק למאגרי מידע, אבל לא זה הנושא שלנו הפעם.

שיווק ממסדי נתונים מתייחס הפעם לשיווק שכל מטרתו הינה ליצור מערכת יחסים לטווח ארוך עם הלקוח או כמו שהרבה קוראים לו "מערכות יחסים בשיווק".

בדומה למערכות יחסים בחיים האמיתיים בין בני אדם, גם עסקים נבדלים במערכות היחסים שלהם, עסקים שמחפשים "סטוץ" עם לקוח, לספק לו מוצר ולהמשיך ללקוח הבא ועסקים שמחפשים ליצור מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוח שהשוני הקטן מול החיים האמיתיים, הלקוח לא דורש מונוגמיה.

בעזרת שימוש חכם בנתונים שאתם אוספים מהלקוח ניתן לחזות בערך מתי הלקוח יזדקק בשנית לשירות שלכם, הדבר נכון לעסקים אשר מוכרים מוצרים מתכלים או מוצרים מתבלים.

לדוגמא, נניח שאתם מוכרים ציוד משרדי ויש לכם לקוח שרכש מכם ראשי דיו/ניירות למדפסת, אם תשכילו למצוא דרך לדעת מה הצריכה החודשית שלו, תוכלו להציע לו רכישה חוזרת כשהוא יגיע לנק' שהוא זקוק לה או קצת לפני וכך לשמר את הלקוח שלכם.

הדבר לא שייך רק לעולם השירות לעסקים, ניתן לשייך אותו גם ללקוחות פרטיים, לדוגמא מועדוני הלקוחות של רשתות המזון או אפילו חנויות בגדים שיכולות לדעת שהלקוח רוכש במקרה פעם בחודש פריט כלשהו, ובמידה והלקוח לא רכש החודש שום פריט אפשר לפנות אליו ולהציע לו מבצע שתואם לטעם האופנתי שלו וכך לגרום לו להגיע גם החודש לחנות ולרכוש.

השימוש במסדי הנתונים טוב לא רק בשביל לחזות רכישה אפשרית של הלקוח אלא גם בכדי להתאים את המוצרים ללקוחות שלנו בצורה טובה יותר, למשל אם בבסיס הנתונים שלנו אנו רואים כי להרבה לקוחות שלנו יש ילדים בגילאי 6-10 נוכל להציע מבצעים שיעניקו הטבה מסויימת לילדים של הלקוחות כדוגמאת כרטיסים למופעי חגים וכד'.

חשוב לזכור כי בצורת השיווק הזו, יש את כל המאפיינים כמעט של מערכת יחסים, ואחד החלקים החשובים הוא הנתינה ללקוח לפני החשיבה לקבל.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

עלינו רון סיסו

רון סיסו, בוגר תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק. יועץ ומלווה עסקים מהשלבים הראשונים ועד לשגשוג והצלחה פועל בתחום האינטרנט החל משנת 1996. מאחוריו יזמויות אינטרנט לא מעטות וניהול חברת גיימינג בפריסה בינלאומית.